|
|
Tak je to tady. Rok se s rokem sešel a máme
tady dobu kdy se začínají objevovat první informace o tom za co byli placeni bikoví
konstruktéři přes zimu. Celá Evropa se chystá na Eurobike
a protože ten je již za dveřmi tak tady jsou první střípky z toho, co se chystá. A
začneme hned u jedné z největších a nejznámějších značek na světě. Touto
značkou, jak jste zajisté již poznali, je GT Bicycles.
Představili totiž na modelový rok 99 naprosto nový design zadního
odpružení a to hned v několika provedeních. |
|
Ta novinka se skrývá pod označením XCR a měla by se
vyrábět celkem v šesti provedeních. Top model bude v
provedení termoplastového STS XCR 1000 a o něco levnější, ale na stejném rámu
postavené STS XCR 2000. |
|
|
|
|
|
Model XCR 1000 bude mít již "klasický"
duralový rám. |
|
Modely XCR 2000, 3000 a 4000 budou mít taktéž duralové
rámy, ale na rozdíl od výše postavených bratříčků budou mít nálepky "Made
in Taiwan" "Nejhorší" XCR 4000 by měl po
přepočtu stát něco kolem 55 000,- |
|
|
|
Tak a teď ještě něco o novém systému pružení. Kdo
byl léta zvyklí na design LTS tak ho letos asi čeká šok. GT totiž přichází s
vlastní koncepcí plovoucího středu. Systém XCR je konstruován především pro
XCountry protože po léta používaný univerzální LTS pákový mechanismus vykazoval
při šlapání ze sedla velké propružování. U XCR bylo toto propružování
částečně eliminováno, nikoliv však na úkor aktivity. |
|
|
Středová osa je uložená v jakési
vačce, která je spojena pákou s přední částí rámu.
Při propružení tak dojde k otočení vačky a tím i ke
změně polohy středového složení jak vzhledem k zadní vidlici, tak vzhledem k rámu.
Prakticky to vše funguje stejně jako Cannondale Super V s tím rozdílem, že je to
podstatně komplikovanější.
|
|
|
Uvidíme jestli se tento nový design GT ujme. Ti kteří
chtějí zůstat věrní klasice LTS však nemusí zuofat. LTS totiž zůstává ve
výrobním programu. |
|
|
Home - News - Links - Bazar - Katalog - Prodejny - Kontakt |
|
Petr Bureš © 1998 |