MTB Server - novinky a zajímavosti ze světa horských kol.
www.cannondale.com
Novinky 1999

o
Již pár týdnů uplynulo od doby, kdy firma Cannondale odkryla své trumfy pro příští sezónu. A MTB Server je tady od toho, aby vás seznámil s tím nejzajímavějším z oblasti odpružení a-la Cannondale 99.
o
Klikni pro větší obrázek.

Cannondale Super V Raven Freeride 2000

 

Minulý týden jsme představovali novinku GT XCR. Faktem je, že Cannondale nepřichází z ničím tak revolučním, spíše zůstává věrný své již tři roky staré koncepci, ale menší změny se v ní projeví i příští rok.

Na první pohled, pravda kromě změny barev, se jeví modelová řada 99 stejná s tou letošní. Ale zasvědcenější si určitě všimnou, že přibyly tři Freeride biky postaveny na rámech Raven.

o
Kromě toho má řada Raven ještě čtyři klasické modely označené 3000, 1000, 900 a 700. Takže oproti letošnímu roku, který odstartoval sériovou výrobu a prodej se Raveny nabízejí již v sedmi provedeních. Doufejme že alespoň nejníže postavená sedmistovka se přiblíží svou cenou alespoň trochu kapse poctivě vydělávajícího smrtelníka. :-)
Klikni pro větší obrázek.

Cannondale Super V Raven  3000

o

Klikni pro větší obrázek.

Klikni pro větší obrázek.

Cannondale Super V Raven 1000

Cannondale Super V Raven 700

 

Klikni pro větší obrázek.

Cannondale Super V 900

Další změnou patrnou na první pohled je osazení kotoučových brzd na devítistovkových modelech Ravenu a Super V. Zajímavé však je, že Cannondale použil pro tyto modely nikoliv své vlastní kotouče CODA,
ale kotouče konkurenčního Hayes. A to hned jejich novinku s lankovým tahem, které používají klasické brzdové páky Avid.
Klikni pro větší obrázek.

Cannondale Super V Raven 900

Vlastní kotouče CODA, které Cannondale vyrábí druhým rokem prošly některými konstrukčními změnami a objevují se například na Super V 2000, nebo na již zmíněném Freeride Raven 2000.

Klikni pro větší obrázek.

Cannondale Super V 2000

Spíše zajímavostí je, že v současných specifikacích nenajdete jediný komponent od Sachsu. Řazení tak po letech obstarává převážně Shimano, které dalo v několika případech prostor ESP-u. Dvorním dodavatelem tlumičů stále zůstává FOX, ráfky jsou v kompetenci Mavic a o výplet se stará DT.

Tak to by byl souhrn toho co alespoň trochu všímavý biker zaregistruje při pohledu na nové kousky. Co ale vidět není a oproti letošku se mění jsou zdvihy. V letošním roce se 120 milimetry zdvihu pyšnily pouze modely označené Freeride. V roce 1999 se tento zdvih stane standartním a budou ho tak využívat bez výjimky všechny modely. Skladba tlumičů bude samozřejmě odlišná. Nové budou i HeadShok-y. Montovat se budou tři modely. HeadShok Super Fatty SL, D a M. Všechny s identickým zdvihem 80 milimetrů. Pro drsnější povahy je tu potom HeadShok Moto FR se 100 milimetry.

o

Home - News - Links - Bazar - Katalog - Prodejny - Kontakt

Petr Bureš © 1998