Články

Síť EuroVelo je nově součástí Transevropské dopravní sítě

Síť EuroVelo je nově součástí Transevropské dopravní sítě

Celoevropská síť dálkových tras EuroVelo, jejímiž koordinátory na českém území jsou Nadace Partnerství a Centrum dopravního výzkumu, se stala oficiálně součástí Celoevropské dopravní sítě TEN-T. Rozhodl o tom Evropský parlament.

O zařazení tras EuroVelo do Transevropské dopravní sítě hlasovalo ještě před koncem roku 2011. Poslanci v Evropském parlamentu v Bruselu návrh podpořili jasnou většinou 523 hlasů. Celoevropská dopravní síť se doposud týkala pouze dálnic, železnic a vodních cest a základním důvodem jejího zřízení v roce 1993 bylo zlepšení dopravní infrastruktury v mezinárodním měřítku.

„Rozhodnutí Evropského parlamentu znamená zároveň podporu udržitelným formám mobility, především té pěší a cyklistické,“ komentuje výsledek hlasování Daniel Mourek z Nadace Partnerství. „Dalším závazkem Evropského parlamentu má být další rozpracování strategie, která má vést především k ochraně nejzranitelnějších účastníků dopravního provozu, tj. pěších a cyklistů a ke snížení usmrcených osob na evropských silnicích do roku 2020 na polovinu,“ dodává Mourek.

Čtěte také: Cyklistická síť EuroVelo se rozrostla

Rozhodnutím Evropského parlamentu tak bylo do evropské sítě TEN-T začleněno i 14 evropských dálkových cyklotras s celkovou délkou přesahující 70 000 kilometrů. Čtyři trasy EuroVelo zároveň procházejí územím České republiky. „Již v roce 1995 jsme formulovali vizi ECF (Evropské cyklistické federace). Chtěli jsme vytvořit evropskou síť dálkových tras, která by měla být dokončena do roku 2020. Začleněním tras EuroVelo do sítě TEN-T se tato vize přiblížila své realizaci,” konstatoval Bernhard Ensink, generální tajemník Evropské cyklistické federace, která je hlavním mezinárodním koordinátorem EuroVelo. Podle odhadů je k dokončení celoevropské sítě potřeba investovat 1,5–2 miliardy Euro. „Tato částka se zda být vysoká, ale očekávaný přínos této sítě jen pro cykloturistiku v Evropě je odhadován na celých 5 miliard Euro,“ vysvětluje Daniel Mourek.

 

 

V České republice se nejintenzivněji pracuje na Stezce železné opony / EuroVelo 13. V roce 2011 byl dokončen evropský projekt pro přípravu realizace této trasy s celkovou délkou přesahující 9 000 km, z nichž 500 kilometrů vede i přes území ČR. „V rámci projektu byla ve spolupráci s partnery z ČR, Bavorska, Dolního a Horního Rakouska navržena přeshraniční linie této evropské trasy podle jednotné evropské metodiky zpracované Evropskou cyklistickou federací,“ vysvětluje Daniel Mourek z Nadace Partnerství a dodává, že by měla být v dalších letech proznačena mezinárodním značením, a to jako první trasa EuroVelo u nás. Součástí projektu bylo i vydání nové brožury o Stezce železné opony (více v článku Stezku železné opony záštitil Václav Havel). Tu představila Nadace Partnerství na právě uplynulém veletrhu Go a Regiontour v Brně.

Více informací: www.nadacepartnerstvi.cz, www.ecf.com a www.eurovelo.org

Zdroj: tisková zpráva Nadace partnerství

17.01.2012 - O čem se mluví - autor: Press news - 6531x

Související články

  1. Tip na vánoční dárek: kniha Evropou na kole
  2. Cestovatel Andrew Sykes o cestě na kole ze Španělska do Norska
  3. Nová mapa dálkových cyklotras EuroVelo
  4. Festival Cyklocestování už o víkendu v Hradci Králové
  5. Festival Cyklocestování již tento víkend ve Frýdku-Místku
  6. Zkouška odvahy i test vztahu: český pár vyráží do mrazivé přírody Laponska
  7. Začátek nových dobrodružství s cyklokaravanem
  8. Pozvánka na Cyklofest 2016 + program
  9. Z Berlína do Vídně. 600 kilometrů nonstop.
  10. Stillerovi se vrátili z cyklocesty po USA a Kanadě

Vlož svůj komentář:


Vyplň antispam nebo
Registrovat Facebookem

Recenze, zájezdy, bazar...

Reklama