Bike Mokumono uspěl na Kickstarteru, teď jde do produkce
Mokumono je kolo, které má zajímavý design a jeho výroba poběží na plně automatické lince vybavené lasery a robotickými svařovacími stroji. Díky úspěšně crowdfoundingové kampani získali jeho autoři peníze na rozjezd sériové výroby.
Není to ani rok, co jsme poprvé psali o tomto projektu, který si kladl za cíl nejen nabídnout využití špičkových výrobních technologií, ale především vrátit výrobu jízdních kol do Nizozemí (viz Je oceněné kolo budoucností nizozemského cykloprůmyslu?). Projekt Mokomuno byl představen teprve na loňském veletrhu Eurobike, kde poutal pozornost nejen svým designem, ale i způsobem výroby, která by měla být plně automatická s využitím laserů a robotů s inspirací v automobilovém průmyslu.
Autoři projektu začali na jízdním kole Mokumono pracovat už před více než třemi lety. Motivací jim přitom byl fakt, že většina nizozemských jízdních kol se už dávno nevyrábí v Nizozemí, což činí tamní trh závislým na dodavatelích z jiných koutů Evropy či světa. Z více než miliónu kusů jízdních kol, které se v Holandsku každým rokem prodají, jich opravdu z Nizozemska pochází jen malý zlomek. To má projekt Mokumono změnit a přinést výrobu jízdních kol zpět do země tulipánů.
Rámy modelu Delta budou vznikat na plně automatické lince. Každý z rámů vzejde ze dvou plechů, které stroje a lasery vytvarují a posvařují do podoby lehkého a přitom pevného rámu. Následovat bude kompletace kola přímo v Amsterdamu, kde firma sídlí. Projekt získal na Eurobiku 2017 zlatou cenu v soutěži Eurobike Awards.
Bob a Tom, zakladatelé značky Mokumono
Rám, který Mokumono na Eurobiku prezentoval, není příliš obvyklým zbožím a na první pohled se od běžných kol poněkud odlišuje. Je vybaven "plovoucí" zadní stavbou a karbonovou přední vidlicí, aby byla jízda na něm komfortnější. Výrobce kolo doplňuje hydraulickými kotoučovými brzdami Shimano 105, pohodlným sedlem Brooks Cambium C15 a také odolným karbonovým řemenem namísto řetězu, což je denní ježdění na kole mnohem praktičtější. A jak bývá dnes už na moderních rámech zvykem, veškeré kabely a hadičky vedou vnitřkem rámu.
Více informací najdete na https://mokumonocycles.com, kde je možné si kolo rovnou i objednat. Ceny začínají na necelých 1400 Eurech za singlespeed. Není to málo, ale uznejte sami, že takové kolo se v českých ulicích přece jen moc nevidí.
Foto: Mokumono
Související články
- Příroda v obležení: Jak a kam hlásit turistický vandalismus
- Kolo budoucnosti od Škodovky
- Jednoduše a rychle k cíli s BeeLine
- Novinka od GoPro už je v prodeji
- Leaos je elektrický single-speed s odnímatelnou baterií
- Konec řetězů? CeramicSpeed představil bezřetězový pohon
- Luxusní hodinky pro cyklisty Richard Mille RM 70-01
- Kodaň zavádí informační digitální tabule pro cyklisty
- Startup COBI směřuje pod křídla společnosti Bosch
- Je oceněné kolo budoucností nizozemského cykloprůmyslu?
Bez problému se už v dnešní době dá sehnat elektro kolo s kapacitou baterie 630 Wh, od které potom můžete očekávat opravdu dlouhý dojezd. Podívejte se na elektro kola od fitham .cz Koupáte u nich kvalitní kolo s velkou kapacitou baterie.
odpověz na tento komentářJaký výkon baterie je dnes standartní? po čem se dívat? a jak velký dojezd elektro kola je dneska možný?
odpověz na tento komentářChcete kolo do města nebo spíše do terénu? doporučuji vybírat velký výkon baterie, která má potom dlouhý dojezd.
odpověz na tento komentářPotřeboval bych prosím radu s výběrem kvalitního elektrokola, které bude mít dlouhý dojezd. Dokážete mi s tím prosím poradit?
odpověz na tento komentář