Články

Cyklisté získali důležitou podporu Evropského parlamentu

Cyklisté získali důležitou podporu Evropského parlamentu

Dopravní výbor Evropského parlamentu včera stvrdil začlenění mezinárodní sítě cyklistických tras EuroVelo do evropské sítě dopravních koridorů TEN-T a do oficiálních finančních pravidel Evropské unie. EuroVelu se tak otevírají dveře k finanční podpoře v řádu miliard Euro a projekty podél sítě budou mít snazší cestu například k financování dopravních staveb pro cyklisty.

„Hlas milionů cyklistů v Evropě byl vyslyšen: díky celoevropské kampani a soustředěnému úsilí cyklistických organizací a zástupců cykloprůmyslu se podařilo začlenit cyklistiku a EuroVelo mezi projekty podporující evropskou dopravní infrastrukturu,” řekl Bernhard Ensink, generální tajemník Evropské cyklistické federace.

Hlasování předcházelo téměř dvouleté úsilí Evropské cyklistické federace a jejích partnerů na půdě Evropského parlamentu o získání podpory pro začlenění EuroVela do TEN-T. „Ve věci tras Eurovelo se podařilo nalézt v Dopravním výboru přijatelný kompromis, který umožní v budoucnosti jejich výraznější podporu než dosud. Už ve zprávě o Bílé knize o dopravě, kde jsem byla stínovou zpravodajkou, jsem oblast cyklodopravy podporovala, proto jsem ráda, že je EP v této věci konzistentní i pokud jde o konkrétní podobu transevropské sítě TEN-T," říká česká europoslankyně Olga Sehnalová.

 

Mezi roky 2007 a 2013 byla cyklistika podpořena z evropských fondů určených pro dopravu pouze 0.7%, přesto, že její podíl na přepravních výkonech v Evropě (a stejně i v České republice) dosahuje v průměru 7%. Pro příští finanční období EU (2014-2020) proto ECF požaduje 10% evropských prostředků určených na dopravu, t.j. 6 miliard € alokovat ve prospěch cyklistiky. Uvolnění těchto prostředků si bude vyžadovat další tlak ze strany pravidelných uživatelů kol na konkrétní evropské instituce.

„Toto hlasování ukázalo významnou změnu v postoji Evropského parlamentu vůči cyklistice a první důležitý krok ke změně zaběhnutých pořádků. Hlasování Dopravního výboru EP ukázalo, že je možné zlepšit podmínky pro cyklistiku napříč kontinentem a uvolnit finanční prostředky, které si cyklistika zaslouží. Dveře k novým investicím do cyklistické infrastruktury z evropských prostředků jsou tímto otevřené,” doplňuje Ensink s tím, že se jedná pouze o částečné vítězství. „Čekají nás další důležitá hlasování o alokaci konkrétních evropských prostředků na dopravu i ve prospěch cyklistiky.“

http://kolo.cz/media/2012/01/16/szo.jpg

 

„V ČR čeká jen na dodatečné proznačení dálkových tras EuroVelo na 2.100 km tras a zbývá vybudovat či zrekonstruovat povrchy v délce několika desítek kilometrů úseků, především pak na Stezce železné opony, která je trasou EuroVelo 13,“ doplňuje Daniel Mourek z Nadace Partnerství a zároveň vicepresident ECF.

Zdroj: tisková zpráva Nadace partnerství

20.12.2012 - O čem se mluví - autor: Press news - 5029x

Související články

  1. Solární cyklostezka v Nizozemí funguje ještě lépe, než se čekalo
  2. Nizozemci uvedli do provozu první solární cyklostezku SolaRoad
  3. Města chtějí jasnější pravidla pro uživatele jízdních kol
  4. Zlín s Otrokovicemi a Lukovem spojily nové cyklostezky
  5. Nový život pro zrušené železnice: drážní stezky
  6. Z Nového Jičína do Hostašovic místo železnice cyklostezka
  7. Dálkové cyklostezky jsou hitem
  8. Cyklistická akademie učí města, jak zvýšit počet cyklistů v ulicích
  9. Po Evropě na horském kole s virtuálním průvodcem v tabletu
  10. Co brání rozvoji cyklistické dopravy v Česku?

Vlož svůj komentář:


Vyplň antispam nebo
Registrovat Facebookem

Recenze, zájezdy, bazar...

Reklama