Články

Do práce na kole vyjedeme letos už podeváté

Do práce na kole vyjedeme letos už podeváté

Soutěž motivující lidi cestovat do zaměstnání bez použití benzínových motorů se rozrůstá. Vloni se mohli registrovat zaměstnanci z 31 měst, letos ze 44. Soutěžit mohou také školáci od 13 let.

 

Další sezona akce Do práce na kole organizovanou hnutím Auto*Mat lobbujícím za lepší podmínky pro cyklisty v centrech měst byla zahájena tiskovou konferencí 28. února. Akci podporuje i velvyslanec Dánska, země městské cyklistice zaslíbené, Ole Frijs-Madsen, jenž se tiskovky také zúčastnil. Auto*Mat se v novém volební období dočkal i o něco větší podpory na radnicích měst, a tak nechyběl David Skála, radní pro dopravu v Praze 1, která byla v poslední době vůči cyklistům poměrně nepřátelská, Skála ale dle svých slov postupně pracuje na změně.

Dánský velvyslanec Ole Frijs-Madsen

Do práce na kole soutěž, které se mohou zúčastnit všichni lidé docházející a dojíždějící do zaměstnání. Organizátoři svoji akci označují jako výzvu, což je možná přesnější.  Soutěží   dvou až pětičlenné týmy a na nejvýkonnější družstva čekají zajímavé ceny. V průběhu května 2019 budou účastníci zapisovat své ujeté kilometry, podmínkou ale je, že cesty musejí být uskutečněné za cílem dostat se do práce. Nemusejí jezdit jen na kole, existují i kategorie pro běžce a chodce. Výkony se pak zaznamenávají buď pomocí aplikace, nebo se zapisují na stránku akce. Soutěžit je možné kdekoliv, ale je potřeba se zaregistrovat pod hlavičkou jednoho z měst, které se akce konají. V pořadatelských městech se pak pořádají nejrůznější společenské akce. Nejvýznamnějšími sídly, jež se k akci připojily, jsou například Strakonice, Chrudim, nebo z města v Polabí, kde má kolo čistě jako dopravní prostředek největší potenciál.  

Vloni byl nejhorlivějším cyklistou Pražan Jan Kavalír, který zvládl za 22 květnových pracovních dní ujet 5004,6 km. Startovné na akci je spíše symbolické, neboť pokud se „závodník“ stihne přihlásit v březnu, zaplatí 290 korun, za něž obdrží například tričko z biobavlny, aby mohl své snažení na ulicích náležitě prezentovat. K tomu může využít i nejrůznějších slev.

Podobné výzvy se mohou zúčastnit i školáci od 13 let. Po loňském pilotním ročníku by se letos už mělo jezdit do školy na kole oficiálně.

 

Výzva s sebou nese příznivé následky. Krom motivace občanů k ekologickému způsobu dopravy, který navíc nezpůsobuje zaplněnost ulic, také organizátoři získají data, kudy cyklisté skrz města nejčastěji projíždí. „ Z pilotního projektu v Brně vyplynulo, že cyklisté leckdy jezdí úplně jinudy, než jak jim úředníci naplánovali. Vytipovali jsme také několik míst, kde je velký pohyb cyklistů, více nehod, přestupků a také nedostatečná infrastruktura. O těchto místech pak budeme s městy nadále jednat,“ vysvětluje za organizátory Jan Haruda.

Akce také dává podmět zaměstnavatelům, aby svým podřízeným vytvořili odpovídající podmínky pro příjezd do práce na kole. Samotní zaměstnavatelé mají svoji soutěžní kategorii, kde se hodnotí, jak se jim to daří. Nicméně Česko nikdy nebude jako například Dánsko. „Největší rozdíl mezi Dánskem a Prahou je to, že jsou tu kopce, což občas boj,“ porovnává velvyslanec Madsen.

Loňského ročníku se zúčastnilo celkem 16 347 zaměstnanců z 1838 firem a institucí. Dohromady najezdili 3,56 milionu bezemisních kilometrů. Letos lze očekávat ještě o něco vyšší účast.

Více na www.dopracenakole.cz.

 

 

05.03.2019 - Akce - autor: Jakub Jirků - 3987x

Související články

  1. Skončila výzva Do práce na kole
  2. Registraci k 10. ročníku Do práce na kole prodloužena
  3. Startuje 10. ročník výzvy Do práce na kole
  4. Kaufland nabízí zákazníkům unikátní stojany na kola
  5. Výzva Do práce na kole poprvé také v lednu
  6. Podle Cyklobarometru se nejlépe cyklisté cítí v Otrokovicích
  7. Do práce na kole, pěšky a poklusem se v květnu vydalo přes 16 tisíc zaměstnanců
  8. Aplikace UrbanCyclers začíná odměňovat své uživatele
  9. Rekordní počet účastníků soutěže Do práce na kole
  10. Do práce na kole letos lámalo rekordy

Vlož svůj komentář:


Vyplň antispam nebo
Registrovat Facebookem

  1. avatar
    #4 Matejeslak - vloženo: 11.04.2020 v 09:54:23

    Nemám to tak přímo změřené, ale okolo 4 hodin se nabíjí baterie zase doplna. Kupoval jsem si elektro kolo z fitham .cz, podívejte se na jejich výběr, mají treková, skládací, městská, dětská a horská elektrokola. Mají tam několik modelů, a dívejte se tedy po té větší baterii 576 Wh

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #3 Ondraknotek - vloženo: 08.04.2020 v 09:40:42

    Vy jste si teda kupoval elektro kolo, které vyšlo do 50 tisíc? jak dlouho se baterie potom do jejích 100% nabíjí?

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #2 Matejeslak - vloženo: 05.04.2020 v 21:55:45

    V dnešní době pořídíte bez problémů elektro kolo do 50 tisíc korun. Co se týče dojezdu, tak pokud si zvolíte elektro kolo s nejsilnější baterií, tak se klidně můžete dostat na dojezd až 160 km. Já jsem si pořídil elektro kolo s baterií 576 Wh, a motám se s dojezdem do 160 km na jedno nabití.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #1 Ondraknotek - vloženo: 02.04.2020 v 13:04:13

    Jezdíte někdo často a na delší výlety na elektro kole? jaké máte s takovým kolem zkušenosti? dalo by se pořídit kvalitní elektro kolo do cca 50 tisíc korun?

    odpověz na tento komentář

Recenze, zájezdy, bazar...

Reklama