Dobrý cyklista ví, že se o něj Kooperativa postará
Vztah mezi Kooperativou a cyklistikou nám představuje nadšený cyklista a vedoucí odboru marketingové komunikace pojišťovny Jan Svoboda....
Když se řekne Kooperativa, drtivé většině z nás se vybaví velká pojišťovna se zeleným logem. Já osobně jsem si Kooperativu oblíbil díky jejím vtipným a trefným sloganům pro řidiče. Například toto: "Dobrý řidič ví, že je-li dopravní značení pod psa, je mapa většinou pro kočku." Kooperativa je ale také společností, která se ve velké míře angažuje v cyklistice.
Ti z vás, kteří máte v krvi alespoň trochu toho srdce pro závodění na kole a znáte seriál Kolo pro život, jistě víte, že Kooperativa je jedním z hlavních partnerů. Tam nabízí, kromě úrazového pojištění i další spoustu výhod pro samotné závodníky.
Poslední novinkou jsou krátká videa, která v rychlosti seznamují začínající cyklisty a závodníky s několika zásadami. Například jak si nastavit správný posed nebo jak v rychlosti opravit přetržený řetěz či vyměnit duši. Právě tento týden byl uveřejněn poslední, šestý díl na kanále Kooperativa depo na serveru Youtube.
O vztahu pojišťovny a cyklistiky jsme si povídali s vedoucím odboru marketingové komunikace Janem Svobodou.
Pro začátek, prosím, nám vysvětlete, co vaše funkce obnáší?
Jedním slovem by se to dalo vyjádřit jako reklama. Ale není to jen klasická reklama, kterou znají lidé z televize nebo s tisku. Je to sponzoring, pobočková síť, společenská zodpovědnost. Záběr je hodně široký a sám bych ho určitě neobsáhnul – s organizací všech aktivit mi pomáhá tým lidí.
Kooperativu jste tedy do cyklistiky přivedl Vy?
Není to úplně moje zásluha, když jsem začal v Kooperativě pracovat, tak jsme spolupracovali s Kolem pro život již tři roky. Hledali jsme nějaký projekt, kde bychom se mohli protnout a společně dělat nějaké aktivity s naším partnerem pro finanční služby - Českou spořitelnou. Seriál Kolo pro život byl a je ideální příležitostí.
Kromě seriálu Kolo pro život, kde se mohou s Kooperativou cyklisté setkat?
K cyklistice jsme měli vždycky hodně blízko ať už při cyklokrosu při mistrovství světa nebo světových pohárech. Nebo také na závodě Praha - Karlovy Vary - Praha. Jsou to ale spíše jednorázové akce. Nikdy to nebylo koncepčně uchopené, narozdíl od Kola pro život. Potom se rovněž angažujeme v týmech. Dlouhodobě podporujeme tým mladých talentů KC Kooperativa SG Jablonec nad Nisou a druhým rokem také profesionální tým Česká spořitelna Specialized.
Vy sám jste aktivním cyklista?
Ano, ano. Sám jsem cyklista "hobík". Jezdím pro radost, žádný velký závodník. Ročně absolvuji asi jen 5 závodů. Spíše si vychutnávám jízdu a zážitky z ní.
Kde jezdíte nejraději?
Miluju třeba Lago di Garda, krásný výjezdy a výhledy. Když jedete nahoru tunýlkama na Pregassinu, na Tremalzo nebo na Passo Roceta, to mám nejraději, strašně krásný, je to bajkový ráj. To doporučuju každýmu.
Tento týden jsou na webu kompletní videa, můžete je krátce představit?
Projekt není jen o videích jako takových. Je to to celém našem fungování v Kole pro život, kde máme, jako jeden z hlavních partnerů, možnost vyvíjet různé aktivity. Nechtěli jsme ustrnout jen u nafukovacího oblouku a reklamních bannerů kolem trati. Videa dale rozšiřují naše portfolio služeb cyklistům.
Dobrá, řekněte nejdříve co cyklistům na Kole pro život nabízíte?
Dneska je trend nabízet závodníkům různé služby před, během a po závodě. Myslím, že to i samotní závodníci již očekávají. Klademe důraz na to, abychom vytvářeli závodníkům komfortní prostředí a vše kolem závodu jim zpříjemnili. Proto jsme již vloni vytvořili Kooperativa Depo, což jsou čtyři klíčové aktivity: bezpečná zóna pro hlídání kol, mytí kol wapkami, mobilní zázemí sprch s teplou vodou a servis kol s mechaniky.
Očekával bych, že pojišťovna bude nabízet i pojištění :-)
Samozřejmě. Nabízíme úrazové připojištění při závodě, což má samozřejmě přmou vazbu na to, co Kooperativa dělá. Všichni bikeři si mohou pojištěšní sjednat hned při online registraci tři druhy pojištění. Toto pojištění nabízíme exklusivně jen v seriálu Kolo pro život.
S jakým jste se setkali úspěchem?
Je to celkem využívané, ještě vloni museli platit závodníci zvlášť startovné a zvlášť pojištění. Letos už je úrazové pojištění součást online registrace a platí se v rámci startovného, takže je to pro závodníky pohodlnější. Pojištění využívá zhruba 20 % závodníků. Jde hlavně o prevenci, je dobré tak trochu myslet na zadní kolečka. Ale úrazů naštěstí moc není.
Pojďme tedy zpět k videím... pro koho jsou určena?
Pro amatéry a začínající cyklisty. Ale každý se může dozvědět něco nového. Navazují na naše aktivity přímo na závodišti. Videa jsme připravili ve spolupráci s dvojnásobným olympionikem Radimem Kořínkem, jehož tým Česká spořitelna Specialized podporujeme. A zase jsme chtěli tým využít troche jiným způsobem než “plácnutím” loga na dres. Celkem jsme natočili šest dílů: jak vyměnit duši, jak na přetržený řetěz, jak si nastavit posed, jak seřídit brzdy a řazení, jak se na kolo vystrojit a vyzbrojit, jak se stravovat.
Jak velký byl natáčecí štáb?
Celé to bylo hodně rychlé a možná i pirátské. Pracovali na tom asi jen tři lidi. Na videu je pouze Radim Kořínek a Pavel Čábelický, mechanik týmu Česká spořitelna Specialized. Výsledek je ale dobrý.
Kde jste natáčeli?
Točilo se v Olomouci a v přilehlém okolí. Na Svatém kopečku a v prodejně Radima Kořínka. V současné době je už všech šest dílů na Youtube.com na našem kanálu Kooperativadepo.
Děkujeme za rozhovor a naviděnou někdy na kole!
Také děkuji.
Foto: Markéta Navrátilová, Miloš Lubas
Video:
Doprdele s PR od lidí placených za přetvařování se ve prospěch svého zaměstnavatele.
odpověz na tento komentář