Články

Dvě kola nominována v soutěži Designs of the Year 2013

Dvě kola nominována v soutěži Designs of the Year 2013

Hned dva bicykly udělaly dojem na porotu letošní soutěže v rámci veletrhu Designs of the Year. Dopravní kolo Donky i bezřetězové elektrokolo Mandoo Footloose byly nominovány v kategorii transport a budou představeny v rámci nadcházející výstavy v Design Museum London.

První z nominovaných bicyklů Donky Bike má rukopis průmyslového designéra Bena Wilsona, který chtěl vytvořit dostupné a praktické jízdní kolo s možností naložit skoro cokoliv. Pro svou jednoduchou konstrukci s rámem procházejícím celou délkou kola dokáže kolo uvézt poměrně těžká břemena nad předním i zadním kolem. Shodou okolností jsme vám tento bicykl již představili v nedávno vydaném článku Design v cyklistice: top 10 originálních kol o zajímavých konceptech a projektech z oblasti cyklistiky.

 

Oba nosiče jsou odnímatelné a jistí je rychloupínáky. Aby bylo kolo kompaktní, má Donky Bike dvacetipalcová kola a je vyroben z odolných materiálů a snadno vyměnitelných součástek. Kolo má široké možnosti uplatnění, které si můžete prohlédnout zde. Navíc nejde jen o pouhý designový výtvor, ale je už ve výrobě a v prodeji - Donky Bike můžete koupit na http://donkybike.com/ za 499 liber.

Ne vytvořit jen nový produkt, ale rovnou nový životní styl chtějí tvůrci elektrokola Mando Footloose. Je ukázkou moderního designu britského návrháře Marka Sanderse a jeho výrobou se zabývá výrobce součástek pro automobilový průmysl Mando. Spojuje v sobě dvě kola: skládačku a hybridní elektrokolo.

 

Tou skutečnou zajímavostí, která kolo odlišuje od ostatních městských kol nebo dalších zajímavých návrhů, je ale něco jiného. Kolo totiž postrádá řetěz, který je běžně převodníkem pohonu z klik na zadní kolo. A co víc, postrádá dokonce i jakékoliv spojení klik a řetězu! Ve středu rámu má Footloose elektronickou kontrolní jednotku, která zprostředkovává komunikaci integrovaných senzorů k určení rychlosti kola a charakteru terénu. Kolo pak přizpůsobuje automaticky odpor klik a předává výkon do zadního kola. Více najdete zde.

 

Navíc umožňuje zobrazovat běžné funkce jako cyklocomputer a informuje o ujeté vzdálenosti, rychlosti, stav baterie a množství vyrobené elektrické energie. Na plné nabití akumulátoru a bez přišlapávání jezdce ujede Footloose okolo třiceti kilometrů. Šlapáním ale můžete baterii průběžně dobíjet a zvětšit si tak dojezd s pomocí elektromotoru i o 50 procent. Hmotnost kola je 21,7 kilogramu a prodávat se bude od půlky letošního roku. Více na www.mandofootloose.com.

Budete-li mít cestu do Londýna, obě tato kola můžete vidět na výstavě Designs of the Year 2013, která se bude konat od 20. března do 7. července v Design Museum London.

24.01.2013 - O čem se mluví - autor: Tomáš Gladiš - 11368x

Související články

  1. Příroda v obležení: Jak a kam hlásit turistický vandalismus
  2. Kolo budoucnosti od Škodovky
  3. Jednoduše a rychle k cíli s BeeLine
  4. Novinka od GoPro už je v prodeji
  5. Bike Mokumono uspěl na Kickstarteru, teď jde do produkce
  6. Konec řetězů? CeramicSpeed představil bezřetězový pohon
  7. Luxusní hodinky pro cyklisty Richard Mille RM 70-01
  8. Kodaň zavádí informační digitální tabule pro cyklisty
  9. Startup COBI směřuje pod křídla společnosti Bosch
  10. Startup Ahooga razantně vstoupil mezi skládačky

Vlož svůj komentář:


Vyplň antispam nebo
Registrovat Facebookem

Recenze, zájezdy, bazar...

Reklama