Články

Mobilní telefony pomáhají sčítat turisty

Mobilní telefony pomáhají sčítat turisty

Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism chce zmapovat počty turistů a jejich oblíbená místa prostřednictvím jejich mobilních telefonů. Sčítání turistů je anonymní, poloha mobilních telefonů se určuje podle vzdálenosti od jednotlivých vysílačů.

Na pětačtyřiceti turisticky atraktivních místech republiky spustila letos agentura CzechTourism sčítání turistů přes jejich mobilní telefony. Ukazuje se, že mobilní telefon nemusí být zdrojem informací pouze pro jeho majitele – a to mnohdy i bez jeho vědomí. Výzkum byl spuštěn již letos v dubnu a potrvá do konce března 2012. Zprávy o návštěvnosti lokalit získává CzechTourism čtvrtletně. V příštím roce chce CzechTourism získaná data statisticky vyhodnotit a upravit podle nich marketing pro jednotlivé regiony. Do monitorování jsou zařazena místa ze seznamu UNESCO, některé lázně, české hory a turisticky významné lokality.

 

 

Sledování turistů v jednotlivých regionech spočívá v jednoduchém mechanismu. Mobilní telefon neustále vyhledává signál z vysílačů v okolí a jakmile turista překročí se zapnutým mobilem hranici určitého území, jeho telefon se automaticky připojí k místní síti. Podle hustoty vysílačů lze určit polohu mobilního telefonu poměrně přesně – ve městech i na několik desítek metrů, zatímco v neobydlených oblastech jen na stovky metrů.

Mnohé aplikace v „chytrých“ mobilních telefonech prozrazují polohu telefonu a tedy i jeho majitele automaticky, mnozí jejich uživatelé díky sociálním sítím o své poloze často informují i sami,  což jsou mnohdy i významnější informace. I proto CzechTourism uklidňuje, že není důvod k obavám. Sčítání turistů CzechTourismem je totiž anonymní, neboť jde jen o technické informace. Přesto ale chce práci s daty prověřit i Úřad pro ochranu osobních údajů.

 

 

Lokalizační data z mobilních telefonů mají být využita pro účely jakési zpětné vazby a informaci o návštěvnosti a migrace mezi vybranými turistickými lokalitami v ČR. CzechTourism zjistí, kolik lidí na tom kterém místě bylo lidí a ze kterých přijeli zemí. Monitoring umožňuje mimo jiné srovnávat i návštěvnost přírodních lokalit, což dosud nebylo s takovou přesností možné. To vše pak umožní pracovat na marketingu regionů a zkvalitnění služeb v oblasti turistického ruchu.

01.08.2012 - O čem se mluví - autor: Tomáš Gladiš - 5718x

Související články

  1. Jarní Kypr znovu láká na trénink a závody, obnovuje Sunshine Cup
  2. ČeskOOkolo - jedinečný cyklozážitek napříč Českem
  3. Příroda v obležení: Jak a kam hlásit turistický vandalismus
  4. 3 tipy na skvělé cyklotrasy v Evropě
  5. Cestovatel Andrew Sykes o cestě na kole ze Španělska do Norska
  6. Češi mapují v Africe stezky pro horská kola
  7. Chcete vyjet na Mount Everest?
  8. Za opravdovým poznáním: cyklozájezdy s CK Kudrna
  9. Vychytávky na výlety aneb pohoda a jídlo všude na cestách!
  10. Plánujete dovolenou na kole? Nezapomeňte na dobré pojištění

Vlož svůj komentář:


Vyplň antispam nebo
Registrovat Facebookem

Recenze, zájezdy, bazar...

Reklama