Články

Na veletrhu stavitelů kol v USA uspěla česká značka Repete

Na veletrhu stavitelů kol v USA uspěla česká značka Repete

Každý rok se stavitelé rámů a kol sjíždějí do některého ze severoamerických měst k veletrhu North American Handmade Bicycle Show. Tentokrát se veletrh koná v Louisville ve státě Kentucky a stejně jako každý rok přináší mnoho zajímavého, neotřelé designy rámů a kol a mnohdy odvážná technická řešení.

 

Už od svého začátku v roce 2005 je North American Handmade Bicycle Show (NAHBS) akcí, která láká menší výrobce a "garážovky" z celého světa, aby zde prezentovali to nejlepší a nejvíce inovativní ze své nabídky. Dnes veletrh představuje absolutní jedničku mezi výstavami v tomto oboru po celé světě a o své místo na slunci se kromě amerických stavitelů rámů perou i značky například z Kanady, Dánska, Francie, Německa, Velké Británie, Itálie, Japonska a nebo Nizozemí, díky kterým veletrh nejvíce vyrostl. Teď zde vystavují necelé dvě stovky stavitelů rámů a kol a branami veletrhu projdou tisíce návštěvníků. North American Handmade Bicycle Show (handmadebicycleshow.com) přitom dál roste tempem asi 8-10 procent ročně.

Festka zaujala na veletrhu NAHBS vloni (foto: Festka)

Výhodou malých výrobců kol je, že mají svobodu v tom, co dělají. Někdy tedy vznikají značně bizarní stroje, jindy ale dá tato svoboda vyniknout rámařskému řemeslu jako takovému. O to víc potěší, že se na North American Handmade Bicycle Show v dobrém světle prezentují i Češi. Vloni uspěla značka Festka (http://www.festka.com/), když představila svou novou, umělecky pojatou kolekci dle návrhu dvojice Lukáše Tomka a Ilony Polanské (Tomski & Polanski) a silniční kolo s karbonovým rámem „Urban Zero".

Letos na výstavu do Louisville vyrazili Mikoláš Voverka a Robin Fišer z jiné české značky Repete. Celý jejich koncept pramení ze sdílené společné záliby ve skládání kol, jež vyústila až v založení vlastní značky kol renovovaných a stavěných na zakázku. Po letech už ale naplnili i svou vizi stavby vlastních rámů a v rámci její realizace se snaží posouvat obor „rámařiny‘‘ vpřed – navázat na jeho historii, pokračovat v tradici českého strojírenství a řemesla jako takového a přidat mu na aktuálnosti.

Mikoláš Voverka a Robin Fišer s oceněným kolem na NAHBS (foto: Nathan Roberson)

Repete staví rámy z ocelových trubek Columbus, což v záplavě karbonových modelů vypadá navenek jako cesta zpět, ale není tomu tak. Naopak. Rámy, které pod rukama Voverky a Fišera vznikají, jsou lehké a disponují vysokou mechanickou odolností, dlouhou životností a především prvotřídními jízdními vlastnostmi. "Celý proces výroby rámu na míru je kompletně v našich rukou. Od tvorby digitálního modelu přímo vycházejícího z tělesných proporcí zákazníka, přes letování rámu stříbrnou pájkou, broušení do finální podoby a v závěru nanášení laku. Na zákazníkovi je výběr barevné kombinace a možnost volby komponentů," uvádí Repete na svých stránkách. A i na ten karbon v budoucnu zcela jistě dojde. Už teď spolupracuje značka na vývoji kompozitu s akademiky z ČVUT v Praze.

Repete se hrdě hlásí ke svému původu

Odměna za práci Mikoláše Voverky a Robina Fišery na sebe nenechala dlouho čekat. Porotci ocenili jejich model silničního kola s rámem “REborn”, které zvítězilo v kategorii silničních kol na NAHBS.

Více o značce Repete se dozvíte na www.repetecycles.com a nebo na jejich Facebooku Repete Cycles.

 

14.03.2015 - O čem se mluví - autor: Tomáš Gladiš - 11355x

Související články

  1. Příroda v obležení: Jak a kam hlásit turistický vandalismus
  2. Kolo budoucnosti od Škodovky
  3. Jednoduše a rychle k cíli s BeeLine
  4. Novinka od GoPro už je v prodeji
  5. Bike Mokumono uspěl na Kickstarteru, teď jde do produkce
  6. Konec řetězů? CeramicSpeed představil bezřetězový pohon
  7. Luxusní hodinky pro cyklisty Richard Mille RM 70-01
  8. Kodaň zavádí informační digitální tabule pro cyklisty
  9. Startup COBI směřuje pod křídla společnosti Bosch
  10. Startup Ahooga razantně vstoupil mezi skládačky

Vlož svůj komentář:


Vyplň antispam nebo
Registrovat Facebookem

Recenze, zájezdy, bazar...

Reklama