Články

Vídeň dotovala 7800 jednostopých elektrovozidel

Vídeň dotovala 7800 jednostopých elektrovozidel

Město  Vídeň ve spolupráci s energetickým podnikem „Wien Energie“ dokončilo koncem roku 2011 projekt finanční podpory jednostopých elektrovozidel. Úspěšný projekt podpořil celkem 7800 elektrokol, elektroskútrů, elektromopedů a elektromotorek. Město převzalo 30 procent z pořizovací ceny, maximálně 300 euro (přes 7600 Kč).

Rakouská metropole by mohla jít příkladem mnoha dalším velkoměstům. Už jsme několikrát informovali o tom, jakým způsobem se vídenští radní chtějí zasloužit o rozvoj městské cyklistiky a alternativních způsobů doprovodů. V uplynulém roce tak například Vídeň vyhlásila program na podporu vzniku cyklostojanů i na jiných, než veřejných prostranstvích (Vídeň podporuje stojany na kola). Poté město představilo nové tarify městské hromadné dopravy s výhodnými cenami, díky čemuž od 1. května zároveň bude možné s platnou jízdenkou zdarma převážet prostředky MHD i jízdní kolo.

 

 

Podle statistik se Vídeň honosí velmi vysokou kilometráží cyklostezek a cyklotras – cyklisté v rakouské metropoli mohou využívat celkem 1170 kilometrů komunikací! V současné době uskuteční Vídeňané průměrně okolo pěti procent cest po městě. Radnice si však přeje, aby toto číslo narostlo do roku 2015 na deset procent. A snaží se. Buduje cyklostezky, cyklopruhy a infrastrukturu, která by cyklistům v ulicích Vídně život usnadnila (více v článku Vídeň chce zvýšit počet cyklistů ve městě).

V roce 2010 bylo dotováno 2400 a v roce 2011 dokonce 5400 těchto šetrných dopravních prostředků. Od roku 2011 bylo též možné a podporované dovybavování jízdních kol elektromotorem.

Městská radní Ulli Simová uvádí: „Velmi mne těší velký zájem o tuto akci. Cyklisté přispívají aktivně velkým dílem k ochraně životního prostředí a klimatu našeho města.“

 

 

Elektromobilita je důležitým faktorem při ochraně klimatu a vylepšování kvality ovzduší. Polovina všech cest do práce je kratší než pět kilometrů. A právě v tomto případě je elektrokolo v městské dopravě perfektní alternativou k osobnímu automobilu. Elektromotor snižuje hluk a pomáhá snížit množství škodlivých emisí. Parkovánía dopravní zácpy pro ně nejsou tématem. Vedle toho podporuje tento způsob dopravy zdravý životní styl. Do jaké míry pracuje elektromotor a do jaké míry jezdec sám, se dá jednoduše ovlivnit a regulovat. Elektromotory jsou šetrnější také k peněžence, výhodná je totiž také jejich provozní cena. Plné nabití baterky elektromotoru průměrně 7 centů. Energie potřebná k ujetí 100 kilometrů tak přijde na 14 centů, přitom na ujetí 100 kilometrů na běžném mopedu s přibližnou spotřebou 3,5 litru benzínu už jsou zapotřebí 4 eura. Město Vídeň ve spolupráci s podnikem „Wien Energie“ rozvoj odpovídající infrastruktury. Zřízeny mají být další stanice, kde bude možné kola dobíjet.

Zdroj: Wien.at

09.01.2012 - Elektrokola - autor: Press news - 11337x

Související články

  1. Ve Vídni staví cyklopark pro zlepšení motoriky dětí
  2. Ukončení sezóny na cyklotrase Brno-Vídeň se zúčastnilo 600 cyklistů
  3. Citybike Uphill Challenge: zpestření vídeňského Týdne mobility
  4. Navigace a mapy Vídně v bezplatné aplikaci pro cyklisty
  5. Rok 2014 byl pro Vídeň z hlediska cyklistiky rekordní
  6. Vídeň spustila kampaň pro bezpečné osvětlení cyklistů
  7. Ve Vídni mají veřejné pumpičky na přifouknutí (nejen) kola
  8. Vídeň má největší Bike-and-Ride "garáž"
  9. Bikesharing ve Vídni roste. Uživatelé ujeli 2,5 miliónu kilometrů
  10. Vídeň: Jízdní kolo a veřejná doprava

Vlož svůj komentář:


Vyplň antispam nebo
Registrovat Facebookem

Recenze, zájezdy, bazar...

Reklama