Články

Zaměstnanci objeli cestou do práce osmkrát zeměkouli a ušetřili 35 tun CO2

Zaměstnanci objeli cestou do práce osmkrát zeměkouli a ušetřili 35 tun CO2

Více než 318 tisíc kilometrů ujelo více než tisíc účastníků kampaně „Do práce na kole“. Dokázali by tak osmkrát objet zeměkouli. Díky tomu, že nechali pro své cesty do zaměstnání auto v garáži, ušetřili 35 tun oxidu uhličitého, jenž způsobuje změny klimatu.

1025 účastníků kampaně „Do práce na kole“ bylo rozděleno do 274 týmů ze 181 firem a institucí. Jen během trvání soutěže jízdou na kole uspořili více než jeden a půl milionu korun za benzín, opotřebení aut a poplatky. „Zaměstnanci spálili při jízdě do práce na kole celkem 6 gigakalorií. Vedle příjemného pocitu z volného pohybu ulicemi tak všichni udělali hodně i pro své zdraví,“ uvedl koordinátor kampaně Vít Masare z iniciativy Auto*Mat. Dodal, že podle studií lékařů patří pravidelná jízda na kole k zaručeným způsobům, jak zlepšit fyzickou kondici i psychickou rovnováhu.

Kampaň podpořila řada osobností jako třeba ekonom Tomáš Sedláček, hokejový trenér Slavomír Lener, herečka Simona Babčáková a další.

 Organizátoři kampaně vyhlásili vítěze titulu „Cyklozaměstnavatel roku“ určeného firmě, která nejvýrazněji podpoří své zaměstnance v dojížďce do práce na kole. Titul pro letošní rok vyhrál tvůrce webů a aplikací Et Netera. Firma zřídila garáž na parkování kol, převlékárny a sprchy a zakoupila firemní bicykl. Zaměstnancům přispívá na cyklistické oblečení a daruje jim doplňky jako brýle, šátky či vesty proti větru. Na druhém místě skončilo kartografické vydavatelství Žaket, třetí příčku obsadil provozovatel stravenek Sodexo Pass.

"Během kampaně „Do práce na kole“ začalo do firmy jezdit o polovinu více zaměstnanců než normálně a v garáži, kde je možnost kolo zaparkovat, nebylo k hnutí. Jsem rád, že se přidali i nováčci, pro které byla soutěž impulzem vyzkoušet si, jaké to je. Věřím, že budou na kole jezdit i dál,“ říká Jan Pastyřík ze společnosti Et Netera. "Osobně jsem se kampaně zúčastnil také a uvědomil jsem si, jak je příjemné po ránu předjíždět kolony aut v zácpách,“ dodává.

Motivovat zaměstnance, aby na cestu do práce nasedli na kolo, lze různě. Například výrobce polovodičů ABB vymyslel netradiční soutěž. Za každý ujetý kilometr se účastník posouvá na virtuální trase spojující města, kde má firma pobočky. Při průjezdu městem obdrží pracovník od firmy dárek. Cílem je dojet do Kyjeva, kde se nachází nejvzdálenější sídlo společnosti.

Vedení řady firem se kampaň „Do práce na kole“ zalíbila natolik, že o ní informovali veškeré pracovníky. „Z původně přihlášených osmi lidí se nakonec zapojilo pětadvacet včetně lidí z nejvyšší úrovně managementu. Ve firmě nám otevřeli další sprchy, které mohou lidé jezdící na kole používat,“ říká David Kramár z telekomunikační společnosti GTS Czech.

 

Slavnostní vyhlášení výherců soutěže o „zelené kilometry“ pořádá iniciativa Auto*Mat ve čtvrtek na terasách Garáží Slovan u Státní opery.

 

Výherce ostatních soutěžních kategorií zatím organizátoři kampaně „Do práce na kole tají“. Týmy a jednotlivce, kteří ujeli nejvíce „zelených kilometrů“ vyhlásí na slavnostním večeru ve čtvrtek. Hlavní cenou je víkend v cyklistické metropoli Kodani, který věnovalo Velvyslanectví Dánského království. Další výherci získají městský bicykl Made in Žižkov, zážitkové dárky a vybavení na kolo. Odměněn bude také kreativní přístup. Ceny předá herec Kryštof Hádek.

Večer se slavnostním vyhlášením výsledků soutěží „Do práce na kole“ probíhá ve čtvrtek 9. června od 19 hodin v Garážích Slovan vedle Státní Opery. Pro účastníky bude připravena módní přehlídka exkluzivních pánských a dámských košil firmy Vavi na městských kolech. Všichni, kdo jeli během kampaně do práce na kole alespoň každý druhý den, se mohou zúčastnit tomboly.

Kampaň „Do práce na kole“ vyhlášením letošních vítězů nekončí. Iniciativa Auto*Mat nyní provádí ve firmách, které o to projevily zájem, plán mobility. „Zkoumáme, jak se lidé dopravují do práce, hledáme alternativy a různé rezervy. Už jen tím, že část zaměstnanců bude jezdit do práce trvale na kole, může firma ušetřit velké peníze na vozovém parku i na nemocenských dávkách. Pravidelná jízda na kole prokazatelně snižuje nemocnost,“ naznačuje koordinátor kampaně Vít Masare. Výsledky plánování mobility ve firmách se veřejnost dozví během léta. Soutěžní část kampaně bude znovu vyhlášena příští rok.

Více o kampani na http://dopracenakole.net

09.06.2011 - Akce - autor: Press news - 7501x

Související články

  1. Skončila výzva Do práce na kole
  2. Registraci k 10. ročníku Do práce na kole prodloužena
  3. Startuje 10. ročník výzvy Do práce na kole
  4. Kaufland nabízí zákazníkům unikátní stojany na kola
  5. Do práce na kole vyjedeme letos už podeváté
  6. Výzva Do práce na kole poprvé také v lednu
  7. Podle Cyklobarometru se nejlépe cyklisté cítí v Otrokovicích
  8. Do práce na kole, pěšky a poklusem se v květnu vydalo přes 16 tisíc zaměstnanců
  9. Aplikace UrbanCyclers začíná odměňovat své uživatele
  10. Rekordní počet účastníků soutěže Do práce na kole

Vlož svůj komentář:


Vyplň antispam nebo
Registrovat Facebookem

Recenze, zájezdy, bazar...

Reklama