Kampaň „Do práce na kole“ ocenila Evropská komise
Evropská komise ocenila dvacet projektů z různých zemí EU, které přispívají k udržitelné mobilitě ve městech. Za Českou republiku získala cenu kampaň „Do práce na kole" iniciativy Auto*Mat.
Do druhého ročníku kampaně „Do práce na kole" (dopracenakole.net) se vloni zapojilo 2 536 zaměstnanců 510 firem a institucí ze čtyř měst, kteří během soutěžního měsíce najezdili na kole 533 tisíc kilometrů. To představuje třináct cest kolem zeměkoule a dva a půl milionu korun ušetřených za benzín. Cena Evropské komise je spojena s finančním příspěvkem na další ročník kampaně.
„Dojíždění do práce je nejčastější dopravní aktivita, kterou lidé podstupují. Dnešní stav, kdy velké množství obyvatel měst jezdí do zaměstnání autem, je neudržitelný. Popojíždění aut v dopravních zácpách devastuje prostředí ulic a zamořuje ovzduší. Sedavý způsob života způsobuje zdravotní problémy. Kampaní „Do práce na kole" to chceme změnit a udělat z jízdního kola smysluplnou a rychlou alternativu, odrážející moderní životní styl," říká manažerka kampaně Iva Nevečeřalová.
Auto*Mat se inspiroval v Rakousku, Dánsku a v Maďarsku. Zaměstnanci, kteří se přihlásí, soutěží během jednoho měsíce v počtu cest vykonaných do práce a z práce na kole. Auto*Mat jim pomáhá plánovat trasy a nabízí rady pro bezpečnou jízdu po městě. Firmy, jež své zaměstnance podpoří, soutěží o titul „Cyklozaměstnavatel roku". Řada účastníků u jízdního kola zůstane a i po skončení kampaně a nechává své auto častěji v garáži, což má pozitivní dopad na celé město.
Pro rok 2013 chystá Auto*Mat v kampani řadu novinek. „Do práce na kole" se výrazně rozroste a stane se tak poprvé opravdu celorepublikovou kampaní. Kromě Prahy, Brna, Liberce a Pardubic přislíbilo účast pět dalších velkých měst. Účastníci se během soutěžního měsíce mohou také těšit na řadu zábavných společenských akcí a nové soutěžní kategorie.
Cílem „Kampaně pro udržitelnou městskou mobilitu" je poskytovat finanční podporu a publicitu organizacím, které mění lidské dopravní návyky. Kampaň řídí Generální ředitelství pro mobilitu a dopravu Evropské komise a jeho sloganem je „Vytvoř ten správný mix". Během tří let rozdělí mezi vybrané projekty celkem 500 tisíc eur. Města a obce mohou navíc získat „Cenu udržitelného městského plánu mobility". Vedle Evropské komise ocenil přínos kampaně „Do práce na kole" ministr zdravotnictví Leoš Heger, který přislíbil kampani pro rok 2013 svou záštitu.
Cena Evropské unie „Sustainable Urban Mobility Campaign“: http://dotherightmix.eu
Související články
- Skončila výzva Do práce na kole
- Registraci k 10. ročníku Do práce na kole prodloužena
- Startuje 10. ročník výzvy Do práce na kole
- Kaufland nabízí zákazníkům unikátní stojany na kola
- Do práce na kole vyjedeme letos už podeváté
- Výzva Do práce na kole poprvé také v lednu
- Dooring – strašák pro městské cyklisty
- Pražské cyklozvonění proběhne v sobotu 22. září 2018
- Jak projet křižovatkou na kole správně a bezpečně?
- Může jet cyklista po přechodu pro chodce?