Články

Podle Cyklobarometru se nejlépe cyklisté cítí v Otrokovicích

Podle Cyklobarometru se nejlépe cyklisté cítí v Otrokovicích

Otrokovice jsou nejpříjemnější město pro cyklisty. Vyplynulo to ze třetího ročníku pocitové ankety Cyklobarometr měst, ve kterém Nadace Partnerství společně se sdružením Auto-mat oslovila bezmála osmnáct set účastníků kampaně Do práce na kole. Otrokovice oproti loňsku poskočily hned o tři příčky, na druhé místo se probojovaly Pardubice, vítěz dvou loňských ročníků Hradec Králové zůstal bronzový.

Cyklisté prostřednictvím 37 otázek hodnotili celkový stav cyklodopravy ve městě, bezpečnost při jízdě na kole, komfort cyklostezek a kvalitu cyklistické infrastruktury.

Náš cyklobarometr je založen metodě podobně zaměřeného ,Klimatestu', který pravidelně probíhá v Německu. Jeho cílem je zjistit, jak se vlastně cyklisté ve městech cítí,“ vysvětluje koordinátor mezinárodních projektů Nadace Partnerství Daniel Mourek, který před třemi lety přišel s nápadem vyzkoušet německý model ankety i u nás. Respondenti hodnotili pětatřicet měst zapojených do kampaně Do práce na kole na stupnici od jedné do šesti. Do celkového hodnocení se dostala jen ta, kde odpovědělo více jak pětadvacet lidí, celkem tedy šestnáct měst. „Naopak v Německu se do podobné ankety zapojuje každé dva roky více jak sto tisíc respondentů, kteří hodnotí téměř pět set tamních municipalit. Trendy ve vnímání cyklistiky v jednotlivých městech jsou pro místní politiky důležitou zpětnou vazbou,“ vysvětluje smysl ankety Mourek.

 

Vítězné Otrokovice dostaly výslednou známku 2,78, přičemž platí, že čím nižší celkový průměr, tím lepší výsledek. „Otrokovicím k výbornému výsledku pomohlo pozitivní vnímání propagace cyklistiky a udržované bezpečné cyklostezky. Město pořádá již třetím rokem mezinárodní cyklistický závod až do Slovenské Dubnice nad Váhom. Letos radnice představila rovněž ambiciózní plán na snížení nehodovosti, to vše se mohlo promítnout do celkového hodnocení,“ interpretuje výsledky Mourek. K vítězi ankety poputuje na čtvrt roku sčítač cyklistů od Nadace Partnerství v hodnotě 30 000 Kč.

Favorit loňských ročníků Hradec Králové skončil za Otrokovicemi s odstupem dvou míst a výslednou známkou 2,87. „Hradci Králové mohlo ubrat na popularitě nedávné uzavření svého času v Evropě průkopnické cyklověže, kvůli sporům mezi zastupiteli a investorem,“ dodává ke ztrátě loňského i předloňského favorita Mourek.

Mírný propad zaznamenaly i česká a moravská metropole, kdy v porovnání s loňskem obě města klesla o jednu příčku. „Praha má pouze o setinku lepší výsledek než vloni, Brno naopak pět setin tratilo a skončilo třetí od konce,“ komentuje další výsledky Daniel Mourek.

Na chvostu žebříčku se nachází dvě severočeská města Ústí nad Labem a Liberec. Zde cyklisté nejhorší známkou hodnotili nastavení semaforů pro potřeby cyklistů, zimní údržbu cyklostezek a jejich značení při stavbách a rekonstrukcích. „Podobné mezery mají ovšem prakticky všechny zapojené samosprávy. Vedle toho města dlouhodobě nejvíce pálí krádeže bicyklů a nedostatek vybavení pro uzamčení či uschování kol,“ upozorňuje Daniel Mourek. Celková průměrná známka je 3,25. To je o tři setiny horší výsledek než vloni.

Stáhněte si přehlednou infografiku ankety Cyklobarometr 2018

Všechny informace najdete na www.cyklobarometr.cz

 

10.07.2018 - O čem se mluví - autor: press news - 539x

Související články

  1. oh!bike je jedním z nejlehčím elektrokol do města
  2. Cyklista na chodníku: jak to vlastně celé je?
  3. Do práce na kole, pěšky a poklusem se v květnu vydalo přes 16 tisíc zaměstnanců
  4. Právě vychází příručka městského cyklisty Městem na kole
  5. „Cyklostezku někdy najdete i tam, kde ji nečekáte,“ říká lékař a zapálený cyklista Richard Češka
  6. Aplikace UrbanCyclers začíná odměňovat své uživatele
  7. Rekordní počet účastníků soutěže Do práce na kole
  8. Rekola rostou: novinky pro sezónu 2017
  9. Do práce na kole letos lámalo rekordy
  10. Ministr dopravy Ťok a dalších 10 000 lidí vyjíždí Do práce na kole

Vlož svůj komentář:


Vyplň antispam nebo
Registrovat Facebookem

Recenze, zájezdy, bazar...

Reklama