Centinel Wheel udělá z obyčejného kola vmžiku elektrokolo
Pokud toužíte po elektrokole a nechcete se zbavovat svého současného kola, je tu pro vás možnost. Pořídit si zadní kolo s elektrickým pohonem. Jeden takový projekt se teď ucházel o přízeň lidí na crowfoundingovém serveru Kickstarter.
Umístit pohon do zadního kola není úplně nový nápad a už jste si mohli přečíst o Copenhagen Wheel či projektu FlyKly.
Podobně jako výše zmíněné produkty i Centinel Wheel spočívá ve výměně obyčejného zadního kola za kolo se dvěma 180wattovými motory a 24voltovou 13A lithium-ionovou baterií. Tu je možné z kola vytáhnout a dobít v teple domova.
Díky modulu Bluetooth 4.0 umí systém komunikovat s aplikací v chytrém mobilním telefonu s operačním systémem iOS nebo Android, díky čemuž může uživatel volit míru podpory elektromotoru nebo například kontrolovat stav baterie. Centinel Wheel dokáže také monitorovat kadenci šlapání a na základě toho měnit míru asistence pro udržení stejného tempa.
Podle tvůrců projektu má Centinel Wheel elektronický omezovač rychlosti na 26 km/hod. a dojezd na jedno nabití baterie asi 50 kilometrů, což je stejná hodnota jako v případě zmíněných Copenhagen Wheel a FlyKly. S těmi novinku spojuje také dodávaný rozměr kola, který je 26 palců. Centinel Wheel měl být ale s cenou 899 USD levnější pro koncové zákazníky (Copenhagen Wheel se prodává za 949 dolarů a FlyKly za 1099 dolarů).
Kampaň firmy se sídlem v jihokorejském Soulu běžela na Kickstarteru měsíc a skončila teprve před pár dny. Bohužel pro tvůrce ale neúspěchem, protože namísto požadovaných 100 tisíc dolarů se vybralo jen necelých 13 tisíc. Uvidíme, jaký teď bude osud projektu - zda se povede tvůrcům sehnat jiné zdroje financování nebo Centinel Wheel zavrhnou.
Jak vypadal prototyp se můžete podívat v tomto videu:
Související články
- Španělská Orbea představila městského krasavce Diem
- Specialized Turbo Porto praktický náklaďák
- Bosch eBike Systems se zasadí o účinnější recyklaci baterií
- Gogoro představuje Eeyo 1, ultralehké elektrokolo do města
- Elektrická silnička od Maserati má prestižní cenu za design
- UCI zavádí mistrovství světa na e-biku
- General Motors chce vyrábět elektrokola
- Jednoduše a rychle k cíli s BeeLine
- Leaos je elektrický single-speed s odnímatelnou baterií
- oh!bike je jedním z nejlehčím elektrokol do města
Ty baterky navesene primo na kole se jiste projevi na jizdnich vlastnostech. Bude to blbe zrcyhlovat, blbe brzdit, v zatackach to chytne gyroskopicky efekt. Ale kdyz chce nekdo do Darwinovych cen, at na tom klidne jezdi.
odpověz na tento komentář