Dočká se nejlehčí elektrokolo na světě výroby?
Pokud se prosadí na crow-foundingovém serveru Kickstarter projekt Maxwell EPO, ovlivní to zcela jistě trh s elektrokoly. Maxwell EPO je totiž neuvěřitelně lehký bicykl, který vůbec jako elektrokolo na první pohled nevypadá. O prostředky na výrobu bude usilovat ještě 14 dní.
Pokud tvůrci projektu uspějí, bude to prý nejlehčí dostupné elektrokolo současnosti. Svého majitele má učinit třikrát silnějšího a dvakrát rychlejšího. A to vše se zachováním tradičního vzhledu kola, čímž může projekt získávat plusové body u odpůrců současného designu většiny elektrokol.
Za projektem stojí trojice nadšenců posedlých eletrokoly. Troy Rank je specialista na elektroniku, jenž na elektrokole urazil sám 4500 mil a díky tomu jeho jméno najdete v Guinessově knize rekordů. John Lillibridge je průmyslový designér a elektrokoli Maxwell EPO vdechl jeho podobu. A třetí do party je Justin Schmidt, stavitel cyklistických rámů.
Společnými silami ubrali kolu během vývoje vše, co nebylo potřeba, a baterii ukryli do rámu, aby si kolo zachovalo elegantní městský vzhled. Díky nízké hmotnosti v rozmezí 12-14 kilogramů (dle specifikace) se jeho majitelé nemusejí obávat kolo přenést když se na něm zrovna nedá jet nebo s ním vyjít pár schodů do bytu či kanceláře.
Maxwell EPO je vybaven senzorem pro asistenci šlapání, který určuje dávkování elektrické energie z 250Wh baterie zabudované uvnitř rámu. S pomocí elektromotoru může jezdec vyvinout rychlost až 32 kilometrů za hodinu. Dojezd bicyklu je 16-24 kilometrů, přičemž dojezd je zobrazován v mílích na indikátoru stavu baterie. Nabízen bude ve třech velikostech S, M a L. Milovníci tradičního vzhledu jízdních kol do města, kteří ale touží po pár wattech navíc, budou mít možná jasno.
Kampaň běží na Kickstarteru až do 22. července a do té doby tedy můžete tvůrce podpořit určitou finanční částkou. Stačí pár dolarů, pokud se spokojíte s plakátem nebo tričkem, pokud ale zatoužíte po kole jako takovém, měli byste si připravit více. Za 800 dolarů můžete získat jeden z prototypů, který během vývoje vznikl. Za 1300 dolarů model v single-speed specifikaci, která je také tou nejlehčí nabízenou. Za 2800 dolarů se můžete těšit na model s devítirychlostním řazením v náboji Alfine a kotoučovými brzdami BB7. A koho projek hodně zaujal, může přispět 5000 dolarů, za což se mu tvůrci odmění ručně vyrobeným rámem na míru v libovolném designu.
Nejdříve ale musí projekt získat vytoužených 150 tisíc dolarů. Pokud Maxwell EPO uspěje, jeho noví majitelé se na něj mohou těšit v průběhu března až června roku 2016.
Více zde: kickstarter.com
Související články
- Španělská Orbea představila městského krasavce Diem
- Specialized Turbo Porto praktický náklaďák
- Bosch eBike Systems se zasadí o účinnější recyklaci baterií
- Gogoro představuje Eeyo 1, ultralehké elektrokolo do města
- Elektrická silnička od Maserati má prestižní cenu za design
- UCI zavádí mistrovství světa na e-biku
- General Motors chce vyrábět elektrokola
- Leaos je elektrický single-speed s odnímatelnou baterií
- oh!bike je jedním z nejlehčím elektrokol do města
- Staré kolo na odpis? Nikoliv, Petr Mikulka z nich vyrobí elektrokolo
Úplně nejraději bych chtěl elektrokolo do terénu, to by se mi líbilo nejvíc.
odpověz na tento komentářZáleží na jaké využití ho chcete? chcete ho do města? na dálky? nebo do terénu?
odpověz na tento komentářJaké elektrokolo je u nás nejlepší? po jakých parametrech bych se měl dívat?
odpověz na tento komentář