Elektrokolo, které pozná majitele podle otisku prstů
Koncept Qoros eBIQE poukazuje na možnou budoucnost u elektrokol. Počítá se třeba s tím, že tlak v pláštích si zkontrolujete přes mobilní telefon a nebo že na kole se můžete rozjet teprve po identifikaci z otisků prstů. A výrobce nevylučuje sériovou produkci...
Na v těchto dnech probíhajícím autosalonu v Ženevě byl představen unikátní koncept elektrokola, které ale upřímně řečeno vypadá více jako motorka, na stánku čínsko-izraelské automobilky Qoros. Ta o sobě dala vědět teprve před asi dvěma lety a jen pro zajímavost uveďme, že svůj první showroom otevřela v Bratislavě. Ale zpátky ke konceptu...
Elektrokolo Qoros spatřilo světlo světa především proto, aby jeho prostřednictvím firma ukázala na svou platformu QorosCloud, kterou používá u většiny svých automobilů. Ta přináší různé funkce a služby díky neustálému 3G připojení a pětipalcovému dotykovému displeji, který je v případě představeného elektrokola umístěn na řidítkách. Připojit se k němu dá přes chytrý mobilní telefon a nebo počítač.
Díky této hračičce může cyklista využívat všech vymožeností nejmodernějších technologií – plánovat trasu, nechat se navigovat k cíli a na dálku kontrolovat stav baterie, dojezd a nebo tlak v pláštích, což je unikát, který koncept odlišuje. Zajímavostí je rozpoznávací systém, kterým na základě otisku prstů pozná svého majitele (nebo vícero oprávněných uživatelů). Systém také umožňuje propojení se sociálními sítěmi a nebo získávat aktuální informace o nehodách, zácpách, počasí a podobně.
Elektrokolo eBIQE je vybaveno rekuperací energie, takže při zpomalování dobíjí baterie. Cyklista si navíc může vybrat, jestli bude šlapat sám, s asistencí elektromotoru či dokonce pojede jen na elektrický pohon. Při jízdě s využitím motoru, ať už úplným nebo částečným, si jezdec může vybrat z několika různých módů jízdy – například městský mód omezí maximální rychlost na 25 km/hod. Eco mód je zaměřen na maximální efektivitu šlapání a co nejmenší spotřebu energie a do třetice Power mód dává jezdci možnost velkého zrychlení a maximální rychlosti jízdy až 65 km/hod. Je to ale potom ještě vůbec elektroKOLO?!
Foto: archiv automobilky
Související články
- Španělská Orbea představila městského krasavce Diem
- Specialized Turbo Porto praktický náklaďák
- Bosch eBike Systems se zasadí o účinnější recyklaci baterií
- Gogoro představuje Eeyo 1, ultralehké elektrokolo do města
- Příroda v obležení: Jak a kam hlásit turistický vandalismus
- Kolo budoucnosti od Škodovky
- Elektrická silnička od Maserati má prestižní cenu za design
- UCI zavádí mistrovství světa na e-biku
- General Motors chce vyrábět elektrokola
- Jednoduše a rychle k cíli s BeeLine