Elektrokolo KTM Egnition GPS+ 45: představení
Není snad firmy, která by měla více zkušeností s vývojem elektrokol než rakouské KTM. Elektrický pohon provází KTM již pěkných pár let a od pionýrských dob prvních modelů ušla firma velký kus cesty. Důkazem toho je právě model Egnition GPS+ 45.
Hned na úvod nutno poznamenat, že KTM Egnition GPS+ 45 se vymyká běžně nabízeným standardům. Oproti běžně prodávaným elektrobikům totiž nemá omezení nastavené na 25 km/hod, ale využívá maximum potenciálu pohonu Bosch Performance a můžete s ním tedy jet rychlostí až 45 km/hod.! Hnací silou tohoto rychlíka je elektromotor o výkonu 350W, jemuž dává baterie Bosch s kapacitou 400Wh život na 40-80 kilometrů v závislosti na náročnosti terénu a zvolené úrovně dopomoci.
KTM Egnition GPS+ 45 má hliníkový rám svařený z hydroformovaných trubek. Aby byla jeho konstrukce pevná a tuhá, jsou na zadní stavbě použity čepy velkého průměru, přední i zadní kolo je uchyceno pevnými osami a na tuhost cílí i hlavové složení 1,5".
O odpružení na rakouském kole se stará americký Fox. Vpředu najdeme robustní 36 Float CTD Kashima a vzadu pak vzduchový tlumič Float CTD Performance. Ten je umístěn svisle před sedlovou trubkou a jde tedy o přepákovaný jednočep. Zdvih zadní stavby 160 mm sekunduje předním 150 mm.
Aby se dala ubrzdit rychlost tohoto kola i jeho velká setrvačnost, namontovalo KTM na Egnition GPS+ 45 hydraulické kotoučové brzdy Tektro Dorado HD-E715. Páčka řazení a 10tistupňová přehazovačka pochází pro změnu od japonského výrobce Shimano, konkrétně ze sady XT.
Bike je k dispozici ve třech velikostech 43, 48 a 53cm. Ačkoliv jeho šťastných majitelů nebude v Česku patrně mnoho, mohl by být váš za 159 490,- Kč.
Paradoxem podobných elektrokol je, že si s ním stále neví evropská legislativa rady. Nejde a nemůže jít totiž o elektrokolo s asistovaným pohonem tak, jak ho popisuje vyhláška, ale prozatím není schválené ani jako motorové vozidlo, které smí jezdit na silnicích pouze s předepsanou výbavou. KTM proto sice připravilo set doplňků standardně dodávaných s tímto kolem, jako je zpětné zrcátko, světlo nebo držák SPZ na sedlové trubce, ale fakticky vám na dopravním inspektorátu zatím nebudou schopni vydat ani technický průkaz, ani SPZ, protože se tohle "moto"kolo prostě zatím nedá zařadit do žádné ze škatulek. Výsledek tak fakticky znamená, že Egnition můžete používat neoficiálně jako úplně normální elektrobike, ovšem měli byste být při jízdě na něm maximálně ostražití, a to zejména na cyklostezkách nebo místech s větším provozem, kde hrozí riziko nehody. Pokud by k ní totiž došlo, mohli byste mít problémy jak s pojišťovnami, tak s policisty. |
Kompletní představení tohoto elektrokola včetně fotogalerie najdete na stránkách MTBS.cz.
Foto: Petr Bureš
Související články
- Španělská Orbea představila městského krasavce Diem
- Specialized Turbo Porto praktický náklaďák
- Bosch eBike Systems se zasadí o účinnější recyklaci baterií
- Gogoro představuje Eeyo 1, ultralehké elektrokolo do města
- Elektrická silnička od Maserati má prestižní cenu za design
- UCI zavádí mistrovství světa na e-biku
- General Motors chce vyrábět elektrokola
- Leaos je elektrický single-speed s odnímatelnou baterií
- oh!bike je jedním z nejlehčím elektrokol do města
- Staré kolo na odpis? Nikoliv, Petr Mikulka z nich vyrobí elektrokolo
$28,507
pledged of $150,000 goal
tak tohle neklaplo..
odpověz na tento komentář