Rubbee staví systém elektropohonů na hlavu
Není to vlastně až taková novinka, protože o Rubbee jsme slyšeli poprvé už před třemi, čtyřmi roky. Je to elektropohon jízdních kol, který navzdory dnešnímu standardu přenáší sílu namísto klik do zadního kola kontaktem přes plášť...
Výhodou Rubbee oproti konvenčním elektropohonům je podle jeho tvůrců příležitost udělat rychle a snadno elektrokolo téměř z každého bicyklu. I přes kladné přijetí v roce 2014 však autoři projektu neusnuli na vavřínech a představili novou a vylepšenou verzi Rubbee X, kterou 16. istopadu představili na Kickstarteru s cílem získat pomocí crowdfoundingu další finance na výrobu a rozvoj. A cílovou částku 26 tisíc dolarů dosáhli už během 14 hodin!
Oproti svému předchůdci nabízí Rubbee X nižší hmotnost, méně kabelů a víc možností při volbě baterií. Co si naopak ponechal je jednoduchost montáže, a to pomocí zacvaknutí do držáku umístěného na sedlovce - i to ale autoři zdokonalili, takže namísto sedmi vteřin vám k montáži a demontáži pohonu stačí jen jediná.
Při jízdě si sami můžete vybrat, kdy chcete služeb elektropohonu využívat a kdy ne. Stačí jen aby byla pohonná jednotka v kontaktu s pláštěm zadního kola. Pomocí senzoru kadence Rubbee zjistí, kdy šlapete a přidává extra výkon. Čidlo kadence je u nového Rubbee X bezdrátově spojeno se samotným motorem. Ten má v základu výkon 250 W a umožňuje jezdci dosáhnout rychlosti až 25 km/hod.
Novinkou oproti staré generaci Rubbee, která měla jen jedinou integrovanou lithium-ionovou baterii, má její nástupce sloty pro až tři baterie. Tím pádem je volitelný i dojezd od 16 do 48 kilometrů, který si navíc díky systému pro rekuperaci kinetické energie a zpětnému dobíjení baterie při brzdění (šlapání dozadu) můžete navýšit. Při použití systému se třemi bateriemi můžete mít motor o výkonu 350 W a dosahovat tak rychlostí až 32 km/hod. Využití baterií a míru elektrické asistence je možné sledovat a nastavit s využitím mobilní aplikace v telefonu. Hmotnost celku je jen 2,8 kilogramu s využitím jedné baterie a 4 kg se třemi bateriemi.
Doplňkem pro bezpečnost je LED zadní světlo s indikátorem brzdy a blinkry, které je ovládáno akcelerometrem zabudovaným v útrobách Rubbee.
Pokud vás elektropohon Rubbee zaujal, můžete jej na Kickstarteru získat od 269 liber a pokud vše půjde dobře, v červnu jej budete mít ve schránce. Více najdete na https://www.rubbee.co.uk.
Související články
- Španělská Orbea představila městského krasavce Diem
- Specialized Turbo Porto praktický náklaďák
- Bosch eBike Systems se zasadí o účinnější recyklaci baterií
- Gogoro představuje Eeyo 1, ultralehké elektrokolo do města
- Elektrická silnička od Maserati má prestižní cenu za design
- UCI zavádí mistrovství světa na e-biku
- General Motors chce vyrábět elektrokola
- Leaos je elektrický single-speed s odnímatelnou baterií
- oh!bike je jedním z nejlehčím elektrokol do města
- Staré kolo na odpis? Nikoliv, Petr Mikulka z nich vyrobí elektrokolo
Na radu kamaráda, který má elektro kolo už delší dobu jsem ho vybral z internetového obchodu fitham.cz Můžete si tam vybírat z několika variant kapacit baterií i modelů kol za přijatelné ceny.
odpověz na tento komentářKde a jaké elektro kolo jste teda koupil, když jste s ním tak spokojený?
odpověz na tento komentářTakové kolo, pokud ho chcete v nějaké kvalitě, koupíte v rozmezí 40 - 55 tisíc. Nikdy nemusíte kolo přistavit k zásuvce celé, jen z něj sundáte baterii a tu dáte u zásuvky do nabíječky. Jezdím na elektro kole už skoro rok a otevřelo mi to opravdu velké dojezdové možnosti.
odpověz na tento komentářKolik může stát elektrokolo, které bude mít dojezd okolo 150 km na jedno nabití? Jak je to s dobíjením elektrokol? Musí se celé kolo přistavit k zásuvce?
odpověz na tento komentářCyklospeciality
odpověz na tento komentář