Brňané už díky Velonetu zhubli 80 kilo tělesného tuku
Už deset měsíců využívají obyvatelé Brna k zdravějšímu a rychlejšímu pohybu po městě službu Velonet. Od jejího spuštění v červnu 2017 Brňané na padesáti sdílených kolech najezdili 21 776 kilometrů a počet výpůjček se blíží k patnácti tisícům. Velonet má ve městě aktuálně 16 stanic, mezi nejvíce frekventované patří brněnská nádraží – Hlavní a autobusové, Nové sady a Malinovského náměstí.
Podle statistik systému Velonet se díky zdravějšímu a ekologičtějšímu způsobu dopravy po městě podařilo ušetřit 5 483 kg oxidu uhličitého a kdyby ujetou vzdálenost zdolal jeden cyklista, shodil by neuvěřitelných téměř osmdesát kilo tuku. Takhle se na potencionálním váhovém úbytku podílel každý, kdo na kolo sedl.
„Průměrná jízda je v délce 1,5 kilometru a nejčastěji na našich kolech jezdí vysokoškolští studenti, kteří se hlavně ráno a večer dopravují do škol a zpět. Naše služby ovšem často využívají také například Brňané k rychlému přesunu po širším centru města a turisté,“ uvedl Jakub Mrózek ze společnosti Velonet, kterou založila skupina BigBoard. Stanice Velonetu zatím pokrývají střed města a jeho širší okolí, ale provozovatel eviduje zájem o rozšíření služby i z ostatních městských částí.
Stanice jsou umístěny na městských pozemcích, za což provozovatel městu platí nájem. Kromě příjmu do městské kasy může Velonet moravské metropoli garantovat kultivovaný způsob bikesharingu, při kterém nedochází k poutání kol k městskému mobiliáři či k jejich hromadění ve veřejném prostoru, jako tomu bývá u jiných systémů používaných i v České republice.
„I bikesharing jako skvělý nápad může mít svůj líc, což ukazují zkušenosti z čínských velkoměst, ale i nám blízké Vídně, kdy lidé o kola odložená bez ladu a skladu na chodníku doslova zakopávají. Naše služba je založena na zamykání kol do jednoduchých stojanů, které jsou ovšem dle potřeb snadno přemístitelné, což přispívá ke kultivaci veřejných prostor. Veškerá technologie je umístěná přímo na kolech, takže odpadá nutnost budovat dokovací stanice a jakkoli zasahovat do městské infrastruktury,“ vysvětluje Jakub Mrózek koncept Velonetu jako moderní služby s technologiemi odpovídajícími 21. století.
Velonet stojí na současném technologicky nejvyspělejším řešení společnosti JUMP. Jedná se o bikesharingový systém, který se po důkladném testování rozhodl celosvětově využívat i jeden z lídrů v oblasti městské mobility, společnost Uber. Kola Velonetu mají hřídel namísto řetězu a jsou vybavená světlem, košíkem, nastavitelným sedlem a osmirychlostní nábojovou převodovkou. Jejich kvalitní provedení, design a převody je předurčují pro pohodlnou a bezpečnou jízdu.
Velonet v Brně
|
Související články
- Startuje 10. ročník výzvy Do práce na kole
- Jak se chovat na společné stezce pro chodce a cyklisty?
- Dooring – strašák pro městské cyklisty
- Pražské cyklozvonění proběhne v sobotu 22. září 2018
- Nejlepším městem pro cyklisty jsou letos Otrokovice
- Jak projet křižovatkou na kole správně a bezpečně?
- Může jet cyklista po přechodu pro chodce?
- Cyklista na chodníku: jak to vlastně celé je?
- Praha chce zlepšit ohleduplnost cyklistů, motoristů a chodců
- Schwarzenegger a Sagan vyzývají k dojíždění na kole
Pobočky mají v Praze, Brně a Hradci Králové...
odpověz na tento komentářVypadají ta kola hodně dobře, nevíte náhodou kde mají pobočku?
odpověz na tento komentářPodívejte se na eshop obchodu cyklospeciality
odpověz na tento komentářHledám kvalitní městské kolo, poradíte mi kam se zajít podívat?
odpověz na tento komentář