Články

Elektrokolo, které jezdí na vodík

Elektrokolo, které jezdí na vodík

Ačkoliv se elektrokola těší čím dál větší oblibě, jsou i lidé, kteří bicyklům s elektrickým motorkem už odmítají říkat "jízdní kolo". S motorkem už podle nich nejde o bicykl v pravém slova smyslu. Co teprve řeknou na elektrokolo, jehož srdci dodávají energii kromě běžných baterií také kapsle s vodíkem?

 

Elektrokola zní stále ještě v mnohém novátorsky, přesto se již objevují i koncepty, jak jejich možnosti rozšířit. Jedním z nich je projekt francouzských vývojářů Alter Bike, kteří představili pedelek s motorem, který může být poháněn buď energií z lithium-iontových baterií (jako u běžných elektrokol) nebo náplněmi s vodíkem. Nápad přišel po vzoru z automobilového průmyslu, kde se některé značky vývojem automobilů s vodíkovým pohonem coby alternativním zdrojem paliva velice vážně zabývají.

Vodíkový článek je podle designérů Alter Biku pro jízdní kola dokonce lepší variantou než pro auta. Na kole si palivovými články zvětšíte dojezd daleko snáze, neboť přihodit pár takových článků do batohu nebo cyklistických brašen není problém. Podle tvůrců by se malé plastové kapsle s vodíkem mohly prodávat na velkých čerpacích stanicích a v obchodech, čímž se dojezdová vzdálenost na vodíkový pohon stále zvětšuje. Naopak auto potřebuje nejen velké články, které je problém transportovat, ale problematické je také jejich doplňování, výroba vodíku a jeho distribuce.

 

Alter Bike jespolečný projekt tří francouzských partnerů: Cycleeurope je výrobce jízdních kol (vlastní mimo jiné značku Bianchi), Pragma Industries se specializuje na technologie vodíkových palivových článků a firma Ventec stojí za návrhem systému pro správu lithium-iontové baterie. Zmíněné společnosti pracují na vývoji nových řešení a zdokonalení celého systému pro použití vodíkových článků u jízdních kol - výsledkem je nový typ vodíkových palivových článků, skladování vodíku v recyklovatelných nádobách a projekt systému odpovídajících článků baterií. Cílem je vytvořit novou vodíkovou infrastrukturu pro jízdní kola.

Celý projekt byl ve Francii představen už letos na jaře, ale přesné specifikace kola jako je velikost baterie, hmotnost kola nebo dojezd na jednu vodíkovou náplň známé nejsou. Běžní spotřebitelé by se kola mohli dočkat v roce 2016.

 

21.11.2013 - Elektrokola - autor: redakce - 12716x

Související články

  1. Španělská Orbea představila městského krasavce Diem
  2. Specialized Turbo Porto praktický náklaďák
  3. Bosch eBike Systems se zasadí o účinnější recyklaci baterií 
  4. Gogoro představuje Eeyo 1, ultralehké elektrokolo do města
  5. Příroda v obležení: Jak a kam hlásit turistický vandalismus
  6. Kolo budoucnosti od Škodovky
  7. Elektrická silnička od Maserati má prestižní cenu za design
  8. UCI zavádí mistrovství světa na e-biku
  9. General Motors chce vyrábět elektrokola
  10. Jednoduše a rychle k cíli s BeeLine

Vlož svůj komentář:


Vyplň antispam nebo
Registrovat Facebookem

  1. avatar
    #5 Oldriiich - vloženo: 10.10.2019 v 20:44:08

    Podívejte se na eshop fitham .czm koupil jsem tam městské kolo APACHE Wakan Grand, které má dojezd až 130 km, to by mohlo stačit i na Vaše výlety.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #4 Martines896 - vloženo: 07.10.2019 v 16:57:04

    Chtěl bych elektrokolo na denní ježdění do práce cca 25 km tam a zpátky, a potom o víkendu na nějaký delší výlet cca 60 km. Jak takové kolo jede, když mu dojde baterie? je to hodně těžké?

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #2 Martines896 - vloženo: 02.10.2019 v 16:01:22

    Máte někdo zkušenosti s elektrokolem? a poradil by při výběru nového kvalitního ekola?

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #1 zanyn - vloženo: 13.04.2019 v 21:04:48

    Muj názor, palivové články jsou jediným správným řešením pro elektrokola, ovšem jen pokud jejich cena bude alespoň srovnatelná s těmi dnešními či nižší. Levnější a výhodnější by pak už jen byla kola na vodu....

    odpověz na tento komentář

Recenze, zájezdy, bazar...

Reklama