oh!bike je jedním z nejlehčím elektrokol do města
Více než dva roky trval vývoj městského elektrokola oh!bike, jehož tvůrci si dali za cíl spojit estetiku s funkčností a vytvořit kolo, které bude lehké, kvalitní a bude snadné jej užívat. A výsledek podle nás stojí za to!
Oh!Bike má například senzor, který vyhodnocuje vaše úsilí šlapání a podle toho spočítá, kolik asistence při šlapání potřebujete. Jistě nic tak úplně nového pod sluncem, ale inteligentní řídící jednotka je to, co oh!bike odlišuje od konkurence. Díky ní totiž uživatel kola má přesné informace o ekonomice svého pohybu na kole a může si nastavit přísun elektrické energie tak, aby v kombinaci s jeho šlapáním dokonale využil kapacity baterie. Ať už pro delší dojezd nebo pro větší asistenci.
Jedním z cílů tvůrců tohoto projektu bylo vytvořit městské kolo, které je lehké. Oh!Bike váží pod 15 kilogramů a je postaven na 24" kolech. Patří mezi nejlehčí městská elektrokola na světě, a to i přesto, že má hydraulické kotoučové brzdy a bezúdržbové třístupňové řazení. Že jde o kvalitní a bezpečné elektrokolo jeho tvůrci dokladují také tím, že má oh!bike všechna potřebná povolení a testy mechanické, elektronické a elektromagnetické kompatibility.
Oh!bike vznikl v Barceloně a protože získal zlatou cenu ADI-FAD Awards 2018 v kategorii mobility, bude dokonce vystaven v místním muzeu hlavního města Katalánska. V červenci projekt úspěšně bodoval na Kickstarteru a crowdfounding mu zajistil snažší rozjezd výroby (vybralo se 45 tisíc Euro namísto potřebných 15 tisíc mimochodem).
O pohon oh!biku se stará 250W motor, který je vyjímatelný a který pohání přední kolo. O pohon zadního kola se starají svaly uživatele. Baterie je umístěna na středu tak, aby došlo k dokonalému rozložení hmotnosti kola. Řídící jednotka kola nabízí několik módů asistence: od eco módu, jehož cílem je nabídnout co nejdelší dojezd s využitím asistence až po boost mód, který zvýší asistenci až o 40 % a umožní cyklistovi po určitou dobu vyvinout maximální sílu. Bude se hodit, až nebudete stíhat termín schůzky...
Více o projektu najdete na https://ohbikefactoria.com/en/
Související články
- Španělská Orbea představila městského krasavce Diem
- Specialized Turbo Porto praktický náklaďák
- Bosch eBike Systems se zasadí o účinnější recyklaci baterií
- Gogoro představuje Eeyo 1, ultralehké elektrokolo do města
- Elektrická silnička od Maserati má prestižní cenu za design
- UCI zavádí mistrovství světa na e-biku
- General Motors chce vyrábět elektrokola
- Leaos je elektrický single-speed s odnímatelnou baterií
- Staré kolo na odpis? Nikoliv, Petr Mikulka z nich vyrobí elektrokolo
- Cyklista na chodníku: jak to vlastně celé je?
Já jsem pro sebe kupoval kvalitní elektro kolo APACHE Matto Tour MX-I 16 Ah , které jsem koupil z obchodu fitham .cz, za cenu 44 900 korun. V pohodě dám těch 160 km, ale musíte také přihlížet k terénu, dojezd bude vždy jiný.
odpověz na tento komentářMohla bych se zeptat, jaké to kolo jste teda kupoval? já bych chtěla nejspíš trekové kolo, tak abych s ním mohla jezdit normálně po městě, ale také sem tam na výlet do přírody, to by trekové kolo mělo bez problému zvládnout ne? dojezd 160 km by byl super.
odpověz na tento komentářKde by jste s elektro kolem chtěla jezdit? hledáte kolo do města nebo trekové? nebo rovnou horské? dobré elektro kolo můžete koupit v ceně cca 40 tisíc korun, kde už se bez problému podíváte na dojezd až 160 km na jedno nabití baterie.
odpověz na tento komentářChtěla bych si letos na léto pořídit dobré elektro kolo, se kterým bych mohla jezdit přes město do práce, a o víkendech na delší výlety. Mohl by mi prosím někdo poradit s výběrem dobrého elektro kola?
odpověz na tento komentář